هزینه تحصیل و زندگی در چین

هزینه تحصیل و زندگی در چین از دیگر دلایلی برای تحصیل در چین :

ناگذیر برای کشوری که اقتصاد رو به رشدی دارد،
هزینه زندگی به ارزانی گذشته نیست هرچند هزینه تحصیل همچنان کم و مناسب به نظر میرسد حدود 3500 دلار آمریکا در شهر پکن.
همچنین هزینه زندگی در شهر شانگهای که گرانترین و مدرنترین شهر در چین نیز می‌باشد،
به صورت تخمین زده شده حدود نصف هزینه زندگی در شهری مانند نیویورک آمریکا می‌باشد.

منبع studentvisa.ir


جهت تحصیل در رشته پزشکی و دندانپزشکی در چین و بورسیه در چین بر روی لینک کلیک کنید.

جهت تحصیل در رشته پزشکی و دندانپزشکی در روسیه و بورسیه تحصیلی در روسیه و تحصیل در روسیه بر روی لینک کلیک کنید


مدارک ویزای شینگن برای افراد زیر سن قانونی

مدارک ویزای شینگن برای افراد زیر سن قانونی

والدین قانونی افرادی که درخواست ویزا دارند،باید مدارکی را برای متقاضی زیر سن قانونی ارائه دهند:

1.گواهی تولد نوزاد
2.درخواست‌نامه امضا شده توسط هر دو والدین
3.حکم دادگاه خانواده،در مواردی که فرزند فقط یک والد دارد
4.نسخه ی تصدیق شده ی ID / گذرنامه هر دو والدین
5.درصورتی که متقاضی زیر سن قانونی به تنهایی قصد سفر دارد
رضایت‌نامه‌ای که هر دو والد ان را امضا کرده باشند نیز ضروری است.

* توجه: هنگام درخواست ویزا از کنسولگری دانمارک در کشور اصلی،سرپرست یا والدین باید همراه فرزندان خردسال باشند.

منبع : mahbodparvaz.com

خطر برق گرفتگی

خطرات برق گرفتگی :

لامپ های فلورسنت در ابتدای کار  به ولتاژ بسیار بالایی (حدود 1000 ولت) نیاز دارند ، و اگر در زمان تعویض احتاط نشود، ممکن است باعث انتقال این ولتاژ بالا به بدن شود ، و خطراتی چون پرت شدن از ارتفاع ، برق گرفتگی شدید ، شوک عصبی و قلبی را به همراه داشته باشد.

جهت خرید و اطلاع از قیمت لامپهای فلورسنت ، چراغ سوله ای ، پروژکتورها . .... به صورت عمده . جزئی با فروشگاه لامپیران تماس حاصل فرمایید

جایگاه و شرایط آموزش عالی در روسیه

جایگاه و شرایط آموزش عالی در روسیه

روسیه امروز با تمام تلاشی که در اتخاذ سیاست‌های فرهنگی و حمایت‌های کلامی و غیر کلامی و اعزام به روسیه ، تحصیل در روسیه   می‌کند ، انگشت شمار توانسته امثال افراد بازگفته را تربیت کند. اینجا هم هستند کسانی که با داشتن تخصص در یک رشته ، به دنبال کار در رشته و زمینه دیگر می گردند. اما هر چه هست ، این مشکل بسیار کم تر از ایران نمود می‌کند. دلیل اینکه در کشوری همچون ایران با وجود برنامه‌ریزی‌های بیشمار برای نسل جوان و تحصیلات آنها ، سد بزرگ کنکور مانع از آن می‌شود که جوان صد در صد با میل و رضایت خود در رشته‌ای به تحصیل بپردازد و این موضوع عامل اصلی انتخاب جوانان برای اعزام به روسیه و تحصیل در روسیه خواهد بود ،  دو مساله توجه را به خود جلب می‌کند:

در کشور ما رشته‌ها در میان مردم جامعه رتبه‌بندی شده هستند ، به طور مثال در میان رشته‌های علوم پزشکی ، رشته پزشکی و داروسازی و دندان پزشکی از پرستیژ بالاتری برخوردار هستند و  دانشجویانی که شرایط خود را برای تحصیل در رشته های پزشکی محیا ارزیابی میکنند برای تحصیل در روسیه  قدم اول را برای  اعزام به روسیه برداشتند ، در رشته علوم انسانی، حقوق از مرتبه و جایگاه دیگری برخوردار است . بنابراین بسیار مشاهده می‌شود که شخص به خاطر داشتن رتبه قابل توجه و حق انتخاب بهتر، اقدام به انتخاب رشته‌ای می‌کند که علاقه چندانی به آن ندارد و حق از کسی سلب می‌شود که به آن رشته علاقه داشته ، اما رتبه پایین‌تری آورده است.

اما تحصیل در روسیه  به شکل دیگری صورت می‌گیرد. شخص بر حسب علاقه‌مندی خود برای ورود به یک دانشگاه اعلام آمادگی می‌کند ، چنانچه مایل به استفاده از حمایت دولتی و تحصیل رایگان باشد ، در امتحان ورودی دانشگاه مذکور برای رشته مورد علاقه با سایرین به رقابت می‌پردازد ، با کسب نمره قبولی ، به صورت رایگان تحصیلات خود را آغاز کرده و ماهانه مبلغ 1000 روبل معادل 30 هزار تومان برای لیسانس و فوق لیسانس  و 1500 روبل معادل 45000 تومان برای دوره دکتری از دولت دریافت می‌کند واجدین شرایط که توانایی تحصیل در روسیه را در خود میبینند با توجه به تسهیلاتی که از طرف دانشگاه و دولت روسیه دراختیار علاقمندان قرار میگیرد اعزام به روسیه را در الویت انتخاب خود قرار میدهند  .

چنانچه دانشجو نمره قبولی نیاورد، با هزینه شخصی می‌تواند به تحصیل در روسیه  بپردازد که متناسب با رشته تحصیلی و دانشگاه محل تحصیل متفاوت است. آنچه که در اینجا مهم است ، تناسب علاقه با رشته تحصیلی است که منجر به رضایت خاطر و موفقیت بیشتر در زمان فارغ التحصیلی می‌شود. مساله مهم دیگر در روسیه این است که تمام رشته‌ها از ارزش و اهمیت برخوردارند ، کسی به صرف تحصیل در رشته پزشکی یا امثالهم به دانشجوی رشته زبان و ادبیات و یا تاریخ احساس برتری خاص نمی‌کند. به عبارتی میزان دانش شخص است که به وی ارزش و اعتبار می‌دهد و نه عنوانِ تنها.

چندی پیش روزنامه «گازی‌یِتا‌رو» اقدام به انتشار مطلبی در خصوص جایگاه دانشگاههای روسیه در میان سایر دانشگاه‌های جهان کرد. بر اساس گزارش اعلام شده در این روزنامه ، یک سایت بریتانیایی رتبه تمام دانشگاه‌های دنیا را بر اساس معیارهایی از قبیل تعداد فارغ التحصیلان ، تعداد اساتید ، کیفیت آموزشی و تعداد رشته‌های آموزشی مشخص کرده بود.

دانشگاههای روسیه که صدرنشین آن دانشگاه دولتی مسکو (لامانوسوف) می‌باشد ، جایگاه پنجاهم را به خود اختصاص داده بودند. این رتبه اگر چه چندان مورد رضایت روس‌ها نبود ، اما قابل ملاحظه است. روسیه به عنوان کشوری که اولین فضانورد را به فضا فرستاد و به عنوان کشوری که مندلیف و هزاران دانشمند برجسته دنیا را تربیت کرده است ، در بسیاری از زمینه‌های علمی و حتی غیر علمی حرفی برای گفتن دارد . با نگاهی گذرا به تکنولوژی امروز روسیه که در نمایشگاه‌های بین‌المللی و یا به شیوه‌های دیگر در دنیا به معرض نمایش گذاشته می‌شود ، به خوبی می‌توان دریافت که این مردم با در اختیار داشتن شاید سرمایه‌ای در حد نصف سرمایه اروپا و یا امریکا در زمینه‌های تحقیقاتی ، به نتایج بسیار بزرگی دست پیدا کرده اند .

کارشناسان روس یکی از دلیل قرار گرفتن دانشگاه‌های روسیه در جایگاه پنجاهم را به این صورت توضیح دادند که در روسیه به ازای هر دانشجو 30 هزار دلار هزینه می‌شود ، حال اینکه در کشورهای اروپایی توسعه یافته و امریکا ، به ازای هر دانشجو 100 هزار دلار هزینه می‌شود . مولف در مصاحبه‌های متعددی که با برخی دانشمندان روس جهت معرفی به ایرانیان انجام داده ، می‌تواند نمونه‌هایی از آنچه که در این کشور مشاهده کرده را بازگو کند .

یولیا والرونا، رییس بخش کاردیولوژی جراحی متخصص قلب و عضو هیات علمی علوم پزشکی در بخش نارسایی‌های قلبی با وجود جوان بودن از متخصصین برجسته روسیه می‌باشد . وی در مصاحبه خود به این مساله اشاره کرد که دانشجویان روس و غیرروس ( که در میان آنها به گفته وی دانشجوی خانم ایرانی هم وجود دارد ) در کنار هم و پس از اتمام دوره 5-6 ساله مورد آموزش قرار می گیرند . این مرکز یکی از مراکز نادری است که به آسیب شناسی جراحی در بخش‌های مختلف می پردازد . نیکلای خریستویچ ، پروفسور ریاضی و استاد دانشگاه دولتی مسکو ، شاگرد مستقیم پانتراگین که کمتر کسی در علم ریاضی به خود جرات می دهد بگوید او را نمی‌شناسد .

همچنین ، کارگاهی بسیار کوچک در زیرزمین یکی از دانشکده‌های مندلیف که پس از عبور از چند راهرو و دالان می‌توانی آن را پیدا کنی  در این کارگاه کوچک و تاریک ، دانشمندان بزرگی مشغول به کار هستند که ایران نیز با آنان دورادور و شاید اکنون دیگر از نزدیک آشناست ، زیرا طبق گفته‌های مدیر این مرکز، قرار به انجام پروژه‌هایی با ایران در زمینه تصفیه نفت داشتند .

در این زیرزمین نمور فیلترهایی تولید می‌شد که از ساده‌ترین فیلترها برای تصفیه آب به اشکال مختلف ، از لیوان توریستی گرفته تا سطل بزرگتر و یا کلمن سفری و تانکرهای بسیار حجیم برای تصفیه آب و آلایش آن از هر گونه بیماری و هر گونه میکروب در آنجا طراحی می‌شد. فعالیت بزرگتر آنان در تولید تصفیه کننده‌های نفت بود که از این نظر مورد توجه ایران نیز قرار گرفته بودند . این مرکز دو نشان برتر را در نمایشگاههای بین المللی از آن خود ساخته بود . بسیارند نمونه‌هایی که می‌توان از تکنولوژی و فن آوری روسیه به میان آورد. اما در اینجا به همین چند نمونه بسنده می‌کنیم تا از اصل مطلب دور نشویم.

اعزام به روسیه ، تحصیل در روسیه

The quality of higher education in Russia

منبع: www.studentvisa.ir

جهت تحصیل در رشته پزشکی و دندانپزشکی در چین و بورسیه در چین بر روی لینک کلیک کنید.

جهت تحصیل در رشته پزشکی و دندانپزشکی در روسیه و بورسیه تحصیلی در روسیه و تحصیل در روسیه بر روی لینک کلیک کنید

مدارک ویزای شینگن برای شخصی که با شهروند کشورهای اتحادیه اروپا ازدواج کرده باشد

مدارک ویزای شینگن برای شخصی که فاقد شغل است اما با یک شهروند از کشورهای اتحادیه اروپا ازدواج کرده باشد

1.برگه ی استخدامی که بیش از 3 ماه طول نکشیده است
2.گذرنامه معتبر همسر
3.گواهی رسمی ازدواج رسمی

منبع : mahbodparvaz.com